Werken bij een callcenter iets voor jou?

Nog niet eerder bij een Callcenter gewerkt?

Bij de meeste callcenters en uitzendbureaus wordt er eerst een beltest gedaan. Dit zogeheten (telefonische) rollenspel is meestal vrij kort en simpel. Solliciteer je op een verkoop functie (outbound) dan is het gemiddeld zo dat je een product moet aanprijzen/verkopen. De meeste recruiters kiezen een makkelijk onderwerp zoals een pen die alles kan of een universele afstandsbediening. Nu is zaak dat jij ervoor zorgt dat je het product goed aanprijs en op die manier dat de recruiter welke een potentiele klant naspeeld, door jou wordt overtuigd. Het enige wat hierbij belangrijk is is dat je niet stil valt, je mag best wat onzin verzinnen of wat overdrijven dit is wat verkopers namelijk altijd doen, uiteraard in de praktijk zal dit binnen de perken moeten blijven. Indien je op een klantenservice functie solliciteert (inbound) dan moet je natuurlijk goed kunnen handelen met boze klanten en ingewikkelde vragen. Ook hiervoor geld, zorg dat er geen stilte valt. Kom je ergens niet uit? Zet de klant gerust in de wacht en zoek het op je gemak uit. Wanneer de klant in de wacht staat weet hij dat er voor hem gewerkt wordt, en kan jij de benodigde informatie bijvoorbeeld bij een collega vergaren. Bij boze klanten altijd eerst meeveren zodat de klant het gevoel heeft dat er begrip is voor de zaak. Vervolgens een passende oplossing bieden that´s it. Deze rollenspellen zijn meestal vrij kort en is bedoeld om na te gaan of je een goede telefoonstem hebt en je communicatief vaardig bent etc.

Klik hier om direct online te solliciteren