Veel gestelde vragen (faq)

Onderstaande vragen kregen wij met regelmaat binnen. Heb je ook een vraag die hier niet bij staat? mail deze dan naar info@callcentergroningen.nl

 

 

1. kan ik bij jullie werken?

Nee, de website callcentergroningen.nl is een online platform wat er voor zorgt dat je snel in contact
kan komen met de betere callcenters en uitzendburo┬┤s in de regio groningen.

2. wat kan ik verdienen bij een callcenter?

Dit is erg verschillend en hangt ook af of je vast in dienst bent of dat je via een uitzendburau werkt.
Gemiddeld verdienen personen van 18 jaar 7a 8 euro afhankelijk van uitzendbureau en callcenter. Iemand van 22 kan makkelijk 10 euro per uur of meer verdienen met een vast contract. Daarnaast is het in de callcenter wereld gebruikelijk dat er bonusregelingen zijn. Dit kan financieel een extratje opleveren of je mag eerder naar huis terwijl je doorbetaald krijgt.

3. Als ik mijn cv stuur, naar welke bedrijven gaat die?

Afhankelijk van aangegeven voorkeuren zullen bij de beste opties jouw sollicitatie sturen. Alleen de betere
callcenters en uitzendbureaus zijn aangesloten bij callcentergroningen.nl

4. Hoelang duurt het voor ik kan beginnen?

Dit is wisselend,het is wel eens voorgekomen dat iemand sochtends via ons systeem een sollicitatie had verstuurd, waar vervolgens
binnen 40 minuten reactie op was. Het vervolg hiervan was dat de desbetreffende persoon de volgende dag op een kennismakingsgesprek bij een callcenter is geweest en hier momenteel al 2 jaar werkt!
Natuurlijk is dit afhankelijk van welke callcenters of uitzendbureaus reageren op jouwn sollicitatie.

5. Werkomstandigheden hoe zit het daarmee?

Vrijwel alle callcenters hebben zeer goede secundaire arbeitsvoorwaarden zoals bonusregelingen, reiskostenvergoeding en
leuke activiteiten buiten het werk om. Gemiddeld heerst er een gezellige sfeer met gemotiveerde mensen.

6. wat zijn de werktijden?

Callcenters zijn flexibel betreft werktijden, de meeste zijn ook savonds geopend en je kan je eigen rooster indelen.
De openingstijden zijn globaal gezien van 09:00 - 21:30 hierin kun je zelf aangeven op welke tijden je wil werken.

7. Is callcenter studentenwerk?

Vanwege de flexibele werktijden en lage minimum beschikbaarheid kan je best zeggen dat werken in een callcenter echt iets voor studenten is.
Natuurlijk helemaal als je een werk of communicatie gerelateerde opleiding volgt. Studentenwerk wil niets meer zeggen dan dat het ideaal te combineren is met een opleiding.
Vaak is een minimale beschikbaarheid van 12 uur per week vereist, dit kan prima naast een (voltijd) studie.

8. Wat is het verschil tussen inbound en outbound?

Als iemand op een klansenservice werkt dan neemt deze over het algemeen inkomende gesprekken aan. Deze gesprekken worden ook wel┬┤inbound' genoemd omdat ze inkomend zijn. Hierbij neemt de klant dus contact op met het callcenter. Bij outbound activiteiten wordt er uitgaand gebeld. Dit wil zeggen dat de gesprekken worden gestart vanaf het callcenter naar de (potentiele) klant toe. In de meeste gevallen gaat het hierbij om verkoop van producten of diensten.

9. Is het mogelijk via deze website te werken bij een callcenter zonder tussenkomst van een uitzendburo?

Dit is mogelijk, echter zijn het aantal callcenters welke deze manier van personeel aannemen toepassen minimaal. Vanwege hoge kosten en veel tijd hebben de meeste contactcenters dit allemaal uitgesteed aan een uitzendburo. Niet getreurd, het is niet verkeerd om via een uitzendburo te beginnen. Wanneer je goed bevalt bij een callcenter dan zullen ze vrij snel overgaan tot het verstrekken van een contract.

 

 
Klik hier om direct online te solliciteren